Опір коченню

Що таке опір коченню?
Опір коченню — це енергія, що втрачена при обертанні колеса. Головною причиною втрати енергії є постійне деформування шини.

Будь-яка велопокришка повинна котити так легко, як тільки можливо. На відміну від автомобіля, у велосипедиста у розпоряджені досить обмежена потужність, тому важливо її реалізувати максимально ефективно.

На додаток до опору коченню, велосипедисту доводиться боротися з іншими протидіями під час руху.

Опір повітря збільшується з квадратом швидкості. На швидкості приблизно 20 км/год на висоті 0 метрів над рівнем моря повітряний опір є головним чинником, що протидіє руху.

Також багато енергії витрачається при розгоні. Наприклад, вага коліс грає чималу роль, коли починаєш їх розкручувати.

При русі вгору, найбільш потужним стає градієнтний опір.

До перелічених чинників додаються інші, такі, як тертя трансмісії та інших компонентів, що обертаються. Але якщо велосипед добре доглянутий, вони не помітні.

Які фактори впливають на накат?
Тиск повітря, діаметр та ширина покришки, її конструкція, малюнок протектору та інші фактори разом впливають на накат.

На абсолютно гладкій поверхні справедливим можна вважати наступний принцип: чим більшим є тиск повітря, тим менше деформується шина, відповідно тим меншим є опір коченню.

На грубій поверхні все так само, тільки навпаки: чим нижчий тиск повітря, тим нижче опір коченню. Це однаково справедливо для ґравійних доріг та м'яких лісових сінглтреків. Варто пояснити: слабо накачана покришка краще адаптується до рельєфу поверхні. Вона не настільки глибоко прорізає ґрунт та загалом на всю масу, що обертається, діє менший опір через нерівності ландшафту.

Колеса маленького діаметру стикаються з більшим опором коченню на однаковому тиску у порівнянні з великими колесами, оскільки деформація покришки пропорційно збільшена. Шина сильніше уплощується та втрачає свою округлість.

Широкі покришки котять краще, ніж вузькі. Це твердження часто наштовхується на хвилю скептицизму, але факт: коли два колеса накачані до однакової позначки, вузька шина деформується сильніше.

Конструкція покришки також напряму впливає на накат. Чим менше використано матеріалу, тим менше його площі деформується. Чим гнучкішим є матеріал (компаунд гуми), тим менше енергії втрачено через деформацію.

Загалом, тонкі м'які волокна забезпечують легший накат, ніж товсті та грубі. Високі боковини та широкі проміжки між блоками ґрунтозачепів накат погіршують.

Чому широкі покришки котять краще вузьких?
Відповідь на це питання знаходиться у відхиленні покришки. Будь-яка покришка проминається під навантаженням. Пляма контакту уплощується.

На однаковому тиску повітря у широкої та вузької покришки площа плями контакту буде однакова. Пляма контакту широкої покришки простягається у ширину, а вузької — у довжину.

Дане місце уплощення покришки можна розглядати, як фактор погіршення накату. Це відбувається через те, що продовгувата пляма контакту вузької шини призводить до втрати округлості більшого сегменту колеса, що викликає сильніші деформації під час обертання. Пляма контакту у широкої покришки коротша, що відображається у слабшому впливі на накат. Покришка більш "кругла" і тому котить краще.


Чому професійні спортсмени змагаються на вузьких покришках?
Широкі покришки котять краще вузьких на однаковому тиску. Вузькі покришки, однак, треба сильно накачувати, через що втрачається комфорт.

У вузьких покришок на великій швидкості є перевага: на них діє менше повітряного опору.

Велосипед на вузьких покришках легше розганяти, оскільки маса, що обертається, нижча та велосипед більш рухливий. Важливість цього аспекту стає очевидною дуже швидко, коли потрапляєш у швидкий пелотон або різко розганяєшся з 20 до 40 км/год після проходження шпильки.

На постійній швидкості близько 20 км/год легше їдеться на широких покришках. На практиці економія енергії навіть більша, ніж у теорії, оскільки еластична покришка поглинає вібрації, які в іншому випадку передавалися б тілу велосипедиста.

Навіть професійні спортсмени переходять на ширші покришки. Покришки шириною 18 та 20 мм вже майже не випускаються та замість того, щоб обирати стандартні 23 мм, професійні гонщики все частіше обирають 24 та 25-мм гуму.

Протектор

Яку функцію виконує протектор шини?

На рівній та гладкій дорозі малюнок протектору мінімально впливає на все, що відбувається у русі. Зчеплення покришки з дорогою у цьому випадку — це виключно результат роботи компаунду гуми.

На відміну від автомобіля, велосипед не може аквапланувати. Площа контакту значно менша, а питомий тиск на поверхню суттєво більший. На велосипеді можна досягти ефекту спливання на швидкості вище 200 км/год (що є абсурдним).

Втім, для бездоріжжя малюнок протектору дуже важливий. В цій ситуації протектор чіпляється за поверхню, як шестерня, передаючи обретальний момент та напряму впливаючи на гальмування та керування. На розбитих дорогах та у бруді протектор покращує контроль над велосипедом.


Для чого потрібні слікові покришки?

На рівній та гладкій дорозі навіть у дощ слікова покришка забезпечує краще зчеплення, ніж покришка з протектором, оскільки площа контакту у сліка більша.

Ситуація кардинально змінюється на грубій поверхні, а особливо на брудному трейлі. У цих випадках слікова гума забезпечує вельми обмежений контроль.

Schwalbe One, гоночна покришка без малюнку протектора, відома саме завдяки безпрецедентному зчепленню на мокрій поверхні.



Що означає позначка напряму руху на покришці?

На боковинах більшості покришок Schwalbe є позначка "ROTATION", що показує напрям обертання. Посадка покришки повинна відповідати цій рекомендації. На старих моделях було написано "DRIVE", що означає те саме.
Багато покришок для МТБ мають позначки "FRONT" та "REAR". "FRONT" вказує на рекомендований напрям обертання для передньої покришки, а "REAR" — напрям для задньої.

 

Чому так багато покришок односпрямовані?

Для шосейної гуми залежність від напряму обертання має лише естетичні аспекти. Покришки зі стрілками, що співпадають з напрямом руху, виглядають динамічно.

Поза шляхами напрям обертання не у приклад важливіший, адже протектор забезпечує оптимальний зв'язок покришки з поверхнею. Заднє колесо передає обертальний момент, а переднє — зусилля від гальмування та обертання керма. Гальмівна сила та сила, що рухає велосипед вперед, спрямовані у різні сторони. Ось чому встановлювати покришки на переднє та заднє колесо рекомендується у протилежному напрямі.

Також існують покришки з малюнком протектору, який не залежить від напряму обертання колеса.

Типи покришок

Що таке клінчер?

Сьогодні клінчерна покришка є стандартом (див. розділ Конструкція покришки). Вона тримається від тиску повітря, що розширює її боковини, а дріт по внутрішньому периметру не дає зіскочити їй з ободу. Слово "клінчер" є міжнародним позначенням для цього типу покришок.




Що таке фолдингова покришка?

Фолдингова покришка є особливою версією клінчера. В ній роль сталевого дроту грає пучок кевларових волокон. Завдяки цьому, покришка компактно згортається, а у залежності від розміру, це ще й економить від 50 до 90 грамів ваги.


Що таке однотрубка?

В однотрубці, яку ще називають просто "трубкою" або "коллє", камера вшита прямо у шину. На ободі однотрубка фіксується за допомогою спеціального клею.

Професійні гонщики дуже їх люблять та кажуть, що у трубок найкращий зворотній зв'язок від дороги, а також, що такі шини комфортніші, на них приємно проходити повороти. Напевно. Але принаймні зараз, переваги трубок у накаті над іншими типами покришок більше немає. Сучасні фолдингові клінчери вже наздогнали трубки по показнику опору коченню, а деякі клінчери котять навіть легше.

На трубках можна продовжити рух після проколу. Навіть коли повітря у камері більше немає, покришка залишається на ободі. Велосипедист може безпечно загальмувати, не втрачаючи контролю над велосипедом, або навіть повільно продовжити рух в очікуванні автомобіля підтримки.

Однотрубки обирають, коли хочуть знизити вагу колеса. Трубці не обов'язково треба мати міцні боковини, тож її можна полегшити. Трубка важить приблизно однаково з сумарною вагою сучасного фолдингового клінчера та камери.

Недоліком однотрубок є монтаж. Приклеїти трубку на обід складніше, ніж змонтувати клінчер. Окрім цього, однотрубку не можна відремонтувати так само легко, як звичайну камеру. Невеличкі дефекти можна вилікувати герметизуючою рідиною, а якщо у вас більші проблеми, доведеться трубку замінити. Виготовляти трубки дуже складно. Ось, чому високоякісні шини такого типу коштують дорого.

Що таке безкамерка?

Назва говорить сама за себе: це система, якій не потрібна повітряна камера. Покришка та обід зроблені таким чином, щоб у парі складати герметичне єдние ціле. Для безкамерок необхідні спеціальні ободи та покришки.

Ми у Schwalbe переконані: майбутнє за безкамерними технологіями. Коли на порядку денному стоїть результат, безкамерка забезпечує очевидні переваги і немає різниці, йдеться мова про МТБ, шосейний чи туристичний велосипед. Для будь-яких амбійційних велосипедистів безкамерка є правильним вибором.

Безкамерна система забезпечує беззаперечні переваги у швидкості, комфорті, зчепленні та захисті від проколів. Безкамерні шини вільні від небажаного тертя між камерою та покришкою, яке погіршує накат, особливо якщо ми говоримо про надлегкі покришки для змагань. Безкамерні технології дозволяють накачувати шини до нижчого тиску, не погіршуючи при цьому своїх властивостей. У результаті покращується комфорт, стає точнішим керування у критичних ситуаціях та на трейлах з поганим покриттям. А ще безкамерні системи забезпечують надійний захист від проколів. Небезпека розгерметизації суттєво знижена. Безкамерні системи працюють у парі з герметизуючою рідиною. Проколи затягуються протягом мілісекунд.



Що означають терміни Tubeless Ready та Tubeless Easy?

Tubeless Ready — це не безкамерні шини, але використовуючи герметизуючу рідину та особливу обробку, їх можна сконвертувати у безкамерні. Клінчер покришок Schwalbe Tubeless Ready має спеціальну форму для ущільнення з'єднання та міцної посадки.

Tubeless Easy — це назва покращеної версії шин Tubeless Ready. Нова монониткова текстура на боковинах (SnakeSkin) забезпечує неймовірно легку безкамерну конверсію. Використання герметика є обов'язковою умовою, але підгонка настільки ж проста, як і зі справжніми безкамерними покришками. Не потрібно довго морочитися з енергійним збовтуванням та частим накачуванням.

Tubeless Easy — це стандарт для топових МТБ-покришок Schwalbe (Evolution Line). Технологія Tubeless Easy витіснила вже існуючі безкамерні моделі та технологію Tubeless Ready.

У чому різниця у порівнянні зі звичайними шинами?
Конверсії зі звичайного камерного клінчера у безкамерку — це те, чим гонщики займалися протягом довгого часу. З технологіями Tubeless Ready та Tubeless Easy процес спростився. Особлива форма клінчера забезпечує негайну герметизацію та ідеальну посадку. У звичайних покришок є певні проблеми з герметичністю, тому конверсія часто вимагає використання потужного компресора або просто багато терпіння. Іноді треба, щоб пройшло кілька днів, поки герметизуюча рідина не заповнить всі порожнечі. Також існує ризик зісковзування покришки з обода, оскільки форма звичайного клінчера не враховує вимог безкамерного використання.

Абсолютно неможливо зробити конверсію класичних покришок у безкамерні на шосейних велосипедах. Тиск повітря занадто високий. Звичайний корд не витримає навантаження і у результаті покришка буде весь час зісковзувати з обода. Переконайтеся, що ви придбали покришки, спеціально розроблені для безкамерного використання!

Конструкція покришки

З яких складових зроблена покришка?

Велопокришка складається з трьох базових елементів: каркасу, корду та гумового протектору. Майже всі покришки Schwalbe мають шар антипрокольного захисту.
Корд покришки визначає її діаметр та забезпечує посадку на ободі. Зазвичай, корд являє собою звичайний дріт. У фолдингових покришках сталевий дріт замінено на кільце з арамідних волокон.

Каркас — це основа шини. Текстильний матеріал з обох сторін огорнуто каучуком та розташовано під кутом 45°. Стріла ялинки спрямована у напрямі руху і у такому положенні каркас забезпечує стабільність конструкції. Каркаси всіх покришок Schwalbe зроблені з поліаміду (нейлону). У залежності від умов використання, каркаси різних покришок можуть мати відмінності у щільності плетіння волокон.

Компаунд гуми складається з низки компонентів:
- Натуральний та синтетичний каучук
- Наповнювачі (сажа, крейда, двоокис кремнію)
- Пом'якшувачі (масла та змащувачі)
- Агенти, що запобігають старінню (ароматичні аміни)
- Вулканизуюча речовина (сірка)
- Акселератори вулканизації (оксид цинку)
- Пігменти та барвники

У залежності від типу компаунду, вміст каучука складає від 40% до 60%. Вміст наповнювачів сягає 15-30% та інші перелічені компоненти складають решту (20-35%).



Майже всі моделі Schwalbe мають антипрокольний шар, окрім надлегких покришок для спортивного використання, де від нього відмовилися навмисне. Навіть на базових шинах є шар захисту, що складається з натурального каучука, посиленого кевларовими волокнами (K-Guard). На моделі Marathon шар GreenGuard товщиною 3 мм забезпечує високий рівень захисту від проколів. Наші топові пропозиції мають дуже ефективні антипрокольні системи, адаптовані відповідно до умов використання: RaceGuard, V-Guard та SmartGuard.

 

Як виготовляють велосипедні шини?

Шини виготовляють з заздалегідь підготовлених матеріалів по унікальній технології. Це важка робота, що вимагає високої кваліфікації. Робочим допомагають найсучасніші станки.


Каркас викладається на барабан, розрізається на клаптики та зрощується. Додається сталевий дріт або арамідне волокно, формуючи корд покришки. Викладений під кутом 45° матеріал шарується та у результаті виходить покришка з діагональною структурою. Потім додається антипрокольний шар і зверху посередині заготовки наноситься протектор. Але на цьому етапі заготовка занадто гнучка та у протектора немає малюнка. Тільки під час вулканізації у матриці під тиском покришка набуває своєї остаточної форми та еластичних властивостей.


Заготовку викладають у гарячу матрицю, де вона вулканізується при температурі приблизно 170°С протягом 5 або 6 хвилин. Тільки після вулканізації заготовка може називатися покришкою. Протектор отримує свій малюнок і у покришки з'являються всі необхідні властивості.


Покришка проходить суворий контроль якості. Кожний екземпляр прискіпливо перевіряється на наявність браку. Постійна вибіркова перевірка з кожної партії гарантує, що покришка відповідає специфікаціям ваги та опору коченню.

     

Де виробляються покришки Schwalbe?

Усі покришки Schwalbe виробляються в Індонезії. На нашій надсучасній фабриці працює близько 3000 співробітників, які виробляють понад 1 мільйон покришок на місяць.
Заводу вже 20 років. Це суспільне підприємство між німецькою компанією Ralf Bohle GmbH та корейською сімейною компанією Hung-A. Усі покришки та камери Schwalbe виробляються на фабриці, що належить нашій компанії. Виключень немає. Schwalbe не купляє продукцію у інших виробників та не виконує замовлень для інших брендів.

Чому Schwalbe виробляє свою продукцію в Індонезії?

Так історично склалося. Покришки Schwalbe ніколи не вироблялися у Німеччині. На ранніх етапах компанія Bohle була маленьким дистриб'ютором велокомпонентів. Історія Schwalbe почалася у 1973 році, коли Ральф Боле почав імпортувати велопокришки з Кореї до Німеччини. Цей бізнес його настільки зацікавив, що він вирішив сфокусуватися виключно на шинах. Сьогодні, як і тоді, компанія працює пліч о пліч з корейською фірмою Hung-A.

Розміщення фабрики в Індонезії обумовлено витратами на робочу силу. Виробництво велопокришок передбачає насамперед ручний труд. З цих міркувань виробництво було перенесено з Кореї до Індонезії у 90 роки.

Південна Азія багата на сировину (натуральний каучук) — найважливіший складовий компонент для виробництва покришок, який для налагоджування його у Європі довелося б імпортувати. Для такої країни, як Індонезія, функціонування фабрики Schwalbe забезпечує можливості для зростання місцевої економіки. Будуючи власну індустрію та розвиваючи регіональні канали постачання сировини, Індонезія змогла помітно покращити стандарти життя.

 

В яких умовах працюють люди на виробництві продукції Schwalbe?

Звісно, що умови праці на фабриці в Індонезії не можна порівняти з умовами на виробництвах у високоіндустріалізованій Німеччині. Ми віримо, що у наших колег чудова робота.

Робочі працюють у три зміни. Одна зміна триває 8 годин; в Іноднезії 6-денний робочий тиждень. Рівень зарплатні вище середнього по країні.

Ми докладаємо всі зусилля, щоб робочі місця на фабриці підтримувалися у гарному стані. Одним з прикладів цього є досвід та високі навички операторів фінішних станків, робота яких серйозно впливає на якість готових покришок. Надійний та постійний контроль — це невід'ємна риса покришок Schwalbe.


Що таке EPI і як воно впливає на каркас покришки?

Щільність матерії виражається у EPI або TPI (Ends Per Inch або Threads Per Inch). У виробництві використовуються каркаси різної щільності: 20, 24, 37, 50, 67 та 127 EPI.

Принцип тут простий: чим щільнішим є каркас, тим якіснішою є шина. Щільний каркас зменшує опір коченню та покращує комфорт. Також покращуються антипрокольні властивості, адже щільно сплетену матерію важко проколоти. Втім, це не стосується надщільних каркасів, таких, як 127 EPI, тому що кожне волокно в них тонке та уразливе. Найкращий компроміс між низькою вагою та опором коченню забезпечує каркас 67 EPI.

У більшості наших покришок використовується каркас 67 EPI. Використанням каркасу щільністю 127 EPI можна досягти кращих показників ваги та накату, але у той же час, такі шини уразливі до ушкоджень, тому ми до використовуємо каркас 127 EPI тільки у спортивних покришках, від яких у першу чергу вимагається низька вага.

Більшість шин у світі виробляється з грубого 20 або 24 EPI-каркасу. Schwalbe більше не використовує його у своїй продукції. Навіть найдешевші покришки Schwalbe виробляються з якісної матерії щільністю мінімум 50 EPI.

Будьте уважними, порівнюючи позначення EPI, оскільки часто кількість волокон просто сумується, якщо шарів матерії більше одного. Позначення 200 EPI означає 3 шари щільністю 67 EPI, з'єднаних разом. У будь-якому випадку, коли стверджується, що кількість волокон перевищує 150, ви маєте справу з покришкою, основа якої складається з n-шарів матерії, з'єднаних разом. Schwalbe завжди вказує щільність одного шару.

      20/24 EPI = дешеві покришки 

      50 EPI = мінімальний стандарт Schwalbe

      67 EPI = якісні спортивні покришки     

      127 EPI = полегшені покришки для перегонів

 

Чи існує ідеальний компаунд гуми?

Гумовий компаунд повинен мати різні властивості, які у певних випадках суперечать одна одній: низький опір коченню, добру адгезію, низький коефіцієнт стирання, довговічність, міцні боковини (МТБ), тощо.

Особливої уваги заслуговують такі пункти, як низький опір коченню та зчеплення на мокрій поверхні. Добре зчеплення передбачає, що покришка повинна поглинати багато енергії, тоді як легкий накат навпаки передбачає використання компаунду з низьким поглинанням. Компромісом у цій суперечці виступає використання двоокису кремнію (SILICA) у якості наповнювача.

В нас є універсальні компаунди, які характеризуються всіма необхідними властивостями (наскільки це можливо). Також ми пропонуємо специфічні компаунди з екстремальними характеристиками для особливих умов. Універсальні компаунди готуються для ENDURANCE-гуми (наприклад, Marathon), а SPEEDGRIP — для шин спортивного призначення. Ефективною можливістю оптимізувати баланс властивостей у одній покришці є технологія Triple Compound. Спеціальні гумові компаунди розташовуються у певних зонах: у основі, на боковинах, у центрі, чим максимізують свої переваги.


Для чого потрібні світловідбиваючі елементи?

Світловідбиваючі елементи виділяють велосипедиста у темряві, коли на них світять фари автівки. Цей матеріал є ретровідбиваючим, тобто він відбиває світло назад, у напрям джерела. Два яскравих кола безпомилково визначають об'єкт у темряві, як велосипедиста.

За нормами, що прописані у німецьких Стандартах Безпеки для Моторизованих Транспортних Засобів (StVZO, секція 67, параграф 7) світловідбиваючими елементами дозволяється замінити звичайні рефлектори (катафоти). У Нідерландах світловідбиваюча стрічка є обов'язковою. Інші рефлектори допустимі тільки у випадку, якщо вони розташовані по колу.

Європейська Відмітка Відповідності визначає вимоги для освітлювального обладнання (ECE - Regulations 88). Відповідно цих норм, світловідбиваючі елементи повинні бути яскравими та працювати навіть будучи повернутими під гострим кутом.

Оскільки світловідбиваючі елементи важливі для безпеки, ми почали наносити яскраві смужки на всі наші високоякісні туристичні та міські покришки.

Виміри покришок

Чому покришки часто виявляються вужчими, ніж вказано?

Щоб покришки гарантовано помістились у раму, виробники дотримуються нижньої планки дозволених допусків (у діапазоні ±3 мм).

Матеріали, з яких зроблено каркас покришки, стали більш досконалими. Це зменшує розширення покришки після накачування.

Більш того, робочий тиск грає вирішальну роль. На максимальному тиску покришка становиться ширшою, ніж на мінімальному. Тільки-но накачана покришка з часом розширюється. Різниця може сягати від 1 до 2 мм.

Ширина покришки вимірюється у її найширшому місці.

 

Чи підійде покришка до мого велосипеда?

Коли задають таке питання, воно часто стосується ультра-широких покришок.

Будь ласка, пам'ятайте, що різних велосипедів існує величезна кількість, тому перевірити сумісність тієї чи іншої покришки з усіма рамами майже неможливо.

Наступна таблиця показує точний зовнішній діаметр та ширину наших ультра-широких покришок. Це допоможе вам визначити, чи поміститься покришка у раму велосипеда, чи ні.

 

До якого ободу підходить та чи інша покришка?

Внутрішній діаметр покришки має співпадати з посадковим діаметром ободу. Наприклад, покришка розміром 37-622 підходить до ободу 622х19С.

Ширина покришки також повинна бути сумісна з внутрішньою шириною ободу. У наступній таблиці показані комбінації ширин покришок та ободів відповідно стандарту ETRTO. Є купа додаткових комбінацій, які хоча й не представлені у таблиці, тим не менш, нормально працюють на практиці. Немає сенсу нагадувати, що у такому випадку ви використовуєте подібні комбінації на власний ризик.

На жаль, стандарт ETRTO не без недоліків. Наприклад, останнім часом популярність набирають дуже широкі ободи. В них є сенс, адже вони забезпечують стабільність шини. Ви можете зменшувати тиск до тих пір, поки відчуття від керування не стануть нагадувати кінематику желе.


Яка довжина окружності у моєї покришки?

Щоб запрограмувати велокомп'ютер, необхідно задати йому довжину окружності колеса вашого велосипеда. Довжина окружності залежить від типу ободу, тиску та навантаження на покришку. Ці змінні унеможливлюють вказання точних даних. Ми радимо провести простий тест накатом на велосипеді, щоб максимально точно відкалібрувати велосипедний комп'ютер.

У чому різниця між 27.5, 28 та 29-дюймовими колесами?

У чому різниця між 28 та 29-дюймовими колесами?


Найбезглуздішою відповіддю на це питання буде «1 дюйм». Інша відповідь: різниці немає.

У обох покришок той самий внутрішній діаметр 622 мм і таким чином, вони можуть бути встановлені на один і той же обід.

В Європі 28 дюймів вважається традиційним розміром для туристичних велосипедів. В багатьох країнах Європи цей розмір є найбільш популярним серед всіх інших. Натомість, у неєвропейських країнах обід діаметром 622 мм зустрічається рідко. Велотуристи, які під час подорожі світом шукали запасну камеру для 28-дюймового велосипеда, можуть розповісти вам пару історій на цю тему.

Кілька років тому назад у США з'явилися 29-дюймові покришки для гірських велосипедів. Нова шина отримала таке позначення завдяки її великому об'єму — її зовнішній діаметр складає приблизно 29 дюймів.

Обидва позначення, втім, дуже неточні. Вужча 28-дюймова покришка шириною 23 мм, яка використовується на шосейних велосипедах, насправді має зовнішній діаметр трішки більше 26 дюймів. Зовнішній діаметр 40-мм покришки приблизно дорівнює 28 дюймам. У випадку з дуже вмістовними покришками шириною 60 мм або більше, фактичний зовнішній діаметр складає майже 30 дюймів.



У чому переваги новітніх розмірів 27.5 та 29 дюймів?


Нові розміри швидко поширилися на ринку і це не випадково. Їхні позитивні сторони відчутно переважають недоліки. 29-дюймові колеса важчі, гірше керуються та можливо, що мають недостатню жорсткість, але вони краще котять по грубим поверхням, особливо по ґрунтах. Велика пляма контакту з поверхнею забезпечує надійне зчеплення.

Не на всі велосипеди можна встановлювати 29-дюймові колеса через брак кліренсу. Це справедливо для дуже маленьких ростовок рам і також стосується велосипедів з довгими ходами підвіски. Ось, де новий розмір 27.5 стає у пригоді.

Schwalbe продовжить виробляти покришки для гірських велосипедів у всіх популярних розмірах.

Які бувають розміри покришок?

     Наступна таблиця показує всі популярні розміри. Ви знайдете відповідну позначку стандарту ETRTO для будь-якого розміру у цьому переліку.

     

  ETRTO Inch French 
12" 47-203 12 x 1.75  
  12 x 1.90  
  12 ½ x 1.75  
  12 ½ x 1.90  
50-203 12 x 2.00  
54-203 12 x 1.95  
57-203 12 ½ x 2 ¼  
62-203 12 ½ x 2 ¼  
14" 47-254 14 x 1.75  
  14 x 1.90  
50-254 14 x 2.00  
40-279 14 x 1 ½ 350 x 38B
37-288 14 x 1 3⁄8 350 x 35A
  14 x 1 5⁄8 x 1 3⁄8  
40-288 14 x 1 5⁄8 350 x 38A
44-288 14 x 1 5⁄8 x 1 3⁄8 350 x 42A
47-288 14 x 1.75  
32-298 14 x 1 ¼ 350 x 32A
16" 40-305 16 x 1.50  
47-305 16 x 1.75  
  16 x 1.90  
50-305 16 x 2.00  
54-305 16 x 1.95  
  16 x 2.00  
57-305 16 x 2.125  
40-330 16 x 1 ½ 400 x 38B
28-340   400 x 30A
32-340 16 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4 400 x 32A
37-340 16 x 1 3⁄8 400 x 35A
44-340 16 x 1 5⁄8  
28-349 16 x 1 1⁄8  
30-349 16 x 1.20  
32-349 16 x 1 ¼  
  16 x 1.25  
35-349 16 x 1.35  
37-349 16 x 1 3⁄8  
17" 32-357 17 x 1 ¼  
32-369 17 x 1 ¼  
18" 28-355 18 x 1 1⁄8  
32-355 18 x 1.25  
35-355 18 x 1.35  
40-355 18 x 1.50  
42-355 18 x 1.60  
47-355 18 x 1.75  
  18 x 1.90  
50-355 18 x 2.00  
37-387 18 x 1 ½  
28-390 18 x 1 1⁄8 450 x 28A
37-390 18 x 1 3⁄8 450 x 35A
55-390   450 x 55A
57-390   450 x 55A
37-400 18 x 1 3⁄8  
20" 54-400 20 x 2 x 1 ¾  
23-406 20 x 0.90  
25-406 20 x 1.00  
28-406 20 x 1.10  
  20 x 1 1⁄8  
32-406 20 x 1.25  
35-406 20 x 1.35  
37-406 20 x 1.40  
  20 x 1 3⁄8  
40-406 20 x 1.50  
42-406 20 x 1.60  
44-406 20 x 1.50  
44-406 20 x 1.625  
47-406 20 x 1.75  
47-406 20 x 1.90  
50-406 20 x 2.00  
54-406 20 x 2.10  
  20 x 2.00  
55-406 20 x 2.15  
57-406 20 x 2.25  
  20 x 2.125  
60-406 20 x 2.35  
54-428 20 x 2.00  
40-432 20 x 1 ½  
37-438 20 x 1 3⁄8  
40-438 20 x 1 3⁄8 x 1 ½  
28-440   500 x 28A
37-440   500 x 35A
40-440 20 x 1 ½ NL 500 x 38A
23-451 20 x 0.90  
  20 x 7⁄8  
25-451 20 x 1.00  
28-451 20 x 1 1⁄8  
37-451 20 x 1 3⁄8 B.S.  
22" 44-457 22 x 1.75  
44-484 22 x 1 5⁄8 x 1 ½  
25-489 22 x 1.00  
37-489 22 x 1 3⁄8 NL  
40-489 22 x 1 3⁄8 x 1 ½  
50-489 22 x 2.00  
28-490   550 x 28A
32-490 22 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4 550 x 32A
37-490 22 x 1 3⁄8 550 x 35A
47-498 22 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4  
25-501 22 x 1.00 B.S.  
32-501 22 x 1 ¼  
37-501 22 x 1 3⁄8  
24" 40-507 24 x 1.50  
44-507 24 x 1.625  
  24 x 1.75  
47-507 24 x 1.75  
  24 x 1.85  
  24 x 1.90  
50-507 24 x 2.00  
  24 x 1.90  
  24 x 2.125  
54-507 24 x 2.10  
55-507 24 x 2.15  
57-507 24 x 2.25  
  24 x 2.125  
60-507 24 x 2.35  
62-507 24 x 2.40  
23-520 24 x 0.90  
  24 x 7⁄8  
44-531 24 x 1 5⁄8 x 1 1⁄2  
40-534 24 x 1 ½  
20-540 24 x ¾  
23-540 24 x 0.90  
  24 x 7⁄8  
25-540 24 x 1.00  
30-540 24 x 1.20  
32-540 24 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4  
37-540 24 x 1 3⁄8  
40-540 24 x 1 3⁄8 x 1 1⁄2  
22-541    
25-541   600 x 25A
28-541   600 x 28A
32-541 24 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4 NL 600 x 32A
37-541   600 x 35A
ETRTO Inch French
25" 57-520 25 x 2.25  
26" 20-559 26 x 3⁄4  
23-559 26 x 0.90  
  26 x 7⁄8  
25-559 26 x 1.00  
28-559 26 x 1.10  
30-559 26 x 1.20  
32-559 26 x 1.25  
35-559 26 x 1.35  
37-559 26 x 1.40  
  26 x 1 5⁄8 x 1 3⁄8  
40-559 26 x 1.50  
42-559 26 x 1.60  
44-559 26 x 1.625  
44-559 26 x 1.75  
47-559 26 x 1.75  
  26 x 1.80  
  26 x 1.85  
  26 x 1.90  
50-559 26 x 2.00  
  26 x 1.90  
  26 x 1.95  
54-559 26 x 2.10  
  26 x 1.95  
  26 x 2.125  
57-559 26 x 2.25  
  26 x 2.125  
  26 x 2.20  
60-559 26 x 2.35  
62-559 26 x 2.40  
  26 x 2.50  
64-559 26 x 2.50  
65-559 26 x 2.60  
70-559 26 x 2.75  
75-559 26 x 3.00  
95-559 26 x 3.70  
  26 x 3.80  
100-559 26 x 4.00  
115-559 26 x 4.50  
120-559 26 x 4.80  
20-571 26 x 3⁄4  
23-571 26 x 7⁄8 650 x 23C
40-571 26 x 1 ½ CS 650 x 38C
  26 x 1 3⁄8 x 1 1⁄2 NL  
47-571 26 x 1 ¾ 650 x 45C
    650 CS Confort
54-571 26 x 2 x 1 ¾ 650 x 50C
20-590 26 x ¾ 650 x 20A
25-590 26 x 1.00 650 x 25A
28-590 26 x 1 3⁄8 x 1 1⁄8 650 x 28A
32-590 26 x 1 3⁄8 x 1 ¼ 650 x 32A
37-590 26 x 1 3⁄8 650 x 35A
40-590 26 x 1.50 650 x 38A
  26 x 1 3⁄8 x 1 ½  
42-590 26 x 1 5⁄8 650 x 40A
32-597 26 x 1 1⁄4  
27" 40-609 27 x 1 ½  
20-630 27 x ¾  
22-630 27 x 7⁄8  
25-630 27 x 1.00  
  27 x 1 1⁄16  
28-630 27 x 1 1⁄8  
32-630 27 x 1 ¼  
35-630 27 x 1 3⁄8  
27.5" 28-584 26 x 1 1⁄8 x 1 1⁄2 650 x 28B
32-584   650 x 32B
35-584 27.5 x 1.35 650B
  26 x 1 3⁄8 x 1 1⁄2 650 x 35B
37-584 27.5 x 1.40 650B
  26 x 1 1⁄2 x 1 3⁄8 650 x 35B
    650 Standard
40-584 27.5 x 1.50 650B
  26 x 1 5⁄8 x 1 1⁄2 650 x 38B
44-584 27.5 x 1.65 650B
  26 x 1 5⁄8 x 1 2⁄2 650 x 42B
    650B
Semi-Confort
    650B ½ Ballon
47-584 27.5 x 1.75 650B
50-584 27.5 x 2.00 650B
54-584 27.5 x 2.10 650B
  26 x 1 ½ x 2  
57-584 27.5 x 2.25 650B
60-584 27.5 x 2.35 650B
62-584 27.5 x 2.40 650B
64-584 27.5 x 2.50 650B
65-584 27.5 x 2.60 650B
70-584 27.5 x 2.75 650B
74-584 27.5 x 2.90 650B
75-584 27.5 x 3.00 650B
28" 18-622 28 x ¾ 700 x 18C
19-622   700 x 19C
    700 x 19
20-622 28 x ¾ 700 x 20C
22-622 28 x 7⁄8 700 x 22C
    700 x 22
23-622 28 x 0.90 700 x 23C
  28 x 7⁄8  
24-622   700 x 24C
25-622 28 x 1.00 700 x 25C
  28 x 1 1⁄16  
26-622   700 x 26C
28-622 28 x 1.10 700 x 28C
  28 x 1 5⁄8 x 1 1⁄8  
30-622 28 x 1.20 700 x 30C
32-622 28 x 1.25 700 x 32C
  28 x 1 5⁄8 x 1 ¼  
33-622 28 x 1.30 700 x 33C
35-622 28 x 1.35 700 x 35C
37-622 28 x 1.40 700 x 35C
  28 x 1 5⁄8 x 1 3⁄8  
40-622 28 x 1.50 700 x 38C
  28 x 1 5⁄8 x 1 ½  
42-622 28 x 1.60 700 x 40C
44-622 28 x 1.625 700 x 42C
47-622 28 x 1.75 700 x 45C
50-622 28 x 2.00  
  29 x 2.00  
  28 x 1.90  
55-622 28 x 2.15  
  29 x 2.15  
60-622 28 x 2.35  
  29 x 2.35  
32-635 28 x 1 ½ x 1 1⁄8 770 x 28B
    700 x 28B
    700B Course
40-635 28 x 1 ½ 700 x 38B
  28 x 1 ½ x 1 5⁄8 700B Standard
44-635 28 x 1 5⁄8 x 1 ½ 700 x 42B
28-642 28 x 1 5⁄8 x 1 ½ 700 x 28A
37-642 28 x 1 3⁄8 700 x 35A
29" 50-622 29 x 2.00  
  28 x 2.00  
54-622 29 x 2.10  
  28 x 2.10  
55-622 29 x 2.15  
  28 x 2.15  
57-622 29 x 2.25  
60-622 29 x 2.35  
  28 x 2.35  
75-622 29 x 3.00  
Що означають різні специфікації розмірів велосипедних шин?

У наші дні всі покришки мають позначення, що відповідають стандарту ETRTO (European Tire and Rim Technical Organization). Застарілі англійські та французькі позначення також часто можна знайти у специфікаціях.


За таблицею ETRTO позначення 37-622 означає, що ширина покришки складає 37 мм, а її внутрішній діаметр — 622 мм. Ці виміри точні та підпорядковуються чіткій класифікації ободів.
Дюймові позначення (наприклад, 28х1.4) вказують на приблизний зовнішній діаметр (28 дюймів) та ширину покришки (1.4 дюйми). Часто можна зустріти інші дюймові позначення, такі як 28х1⅝х1⅜ (приблизний зовнішній діаметр х висота х ширина покришки).


Дюймовим позначенням не вистачає точності. Наприклад, діаметри 559 мм (МТБ), 571 мм (тріатлон) та 590 мм (туризм) відповідають 26-дюймовому розміру. Обидва позначення 622 та 635 мм вказують на 28-дюймове колесо. Що ще більш дивно, покришки з внутрішнім діаметром 630 мм класифікуються як 27-дюймові.


Ця класифікація походить з часів покришкових гальм. Тоді точний зовнішній діаметр задавало гальмо, що терло об центральну доріжку покришки, а вже виходячи з її ширини, внутрішній діаметр підбирався за залишковим принципом.


Дюймові позначення широко розповсюджені у світі МТБ та в англомовних країнах. Таким чином, ми продовжимо використовувати ці позначення на всіх наших шинах, але тільки у десятковому запису, наприклад, 26х2.25. Досвід показує, що сьогодні небагато хто знайомий з частковим дробом, таким як 28х1⅝х1⅜.


Кілька років тому назад з'явилися 29-дюймові покришки для МТБ. Їхній внутрішній діаметр складає 622 мм, відомий в Європі як 28 дюймів.


Новітній розмір покришок — 27.5 дюймів. Він підходить велосипедистам, для яких 29-дюймові колеса занадто великі, а 26-дюймові з яких-небудь причин не підходять. Це, наприклад, справедливо для велосипедів маленької ростовки з довгим ходом підвіски. Внутрішній діаметр 27.5-дюймової покришки складає 584 мм і він ідентичний старому французькому стандарту 650B.


Французькі позначення (такі, як 700х35С) вказують приблизний зовнішній діаметр (700 мм) та ширину (35 мм). Літера у кінці означає внутрішній діаметр шини. У цьому випадку С означає 622 мм. У ці дні французькі позначення не використовуються для абсолютно всіх покришок, тож, наприклад, на шинах для гірських велосипедів їх не зустрінеш.

Технологія SmartGuard — Рівень захисту №7

Найбільш ефективний шар захисту для велосипедних покришок. 5 мм спеціальної пружної гуми гарантує довготривалий захист. Чинить об'єктам, які вже потрапили в протектор, навіть канцелярська кнопка не пройде через цей захист.

Технологія DualGuard — Рівень захисту №6

DualGuard — новинка 2017 року. В одній покришці 2 захисних шари. У спортивних варіантах DualGuard — встановлена SnakeSkin та протектор RaceGuard. А в туристичних моделях — покришка має захист SnakeSkin та протектор V-Guard. Технологія Plus додає захист SnakeSkin та протектор GrenGuard.

Технологія DoubleDefence — Рівень захисту №6

Два захисні шари High Density Guard та SnakeSkin об'єднані в один — це дає небувалий захист від проколів і в той самий час легку вагу покришки. 

На фото представлені покришки:

(A): Nobby Nic | Smart Sam | Durano DD         (B): Marathon Mondial        (C): Smart Sam Plus

технологія V-Guard — Рівень захисту №5

V-Guard складається з дуже легкого еластичного волокна. V-Guard трошки тонше ніж GrenGuard, але за рахунок складу надійніше захищає від проколів. Відмінний варіант для гоночних та туристичних покришок.

Технологія RaceGuard — рівень захисту №4

Захисний шар, розроблений виключно для гоночних покришок. Спеціально розроблена гума і декілька шарів нейлонового волокна гарантує високу надійність при мінімальній вазі.

Технологія K-Guard — Рівень захисту №3

Наш стандартний перевірений захисний шар. Він виготовлений з натуральної гуми та посилений волокнами Kevlar™.

Технологія "LiteSkin" — Рівень захисту №2

  Щільний каркас без спеціального захисного шару. Використовується тільки в надлегких покришках для змагань.

 

 

 

Зворотній зв`язок