Tech info

Tech info:

COMPOUND

Матеріал покришки ( Суміш різних складових гуми, яка забезпечує оптимальними характеристиками, такими як м’якість, жорсткість, щеплення з поверхнею та накат і т.д.)

23S

Marathon 23S комаунд, який містить кремній, що забезпечує покришці довголіття та хороший накат.

Allround

Міцний компаунд шини Marathon забезпечує більший пробіг,  блискучий накат та шикарне зчеплення на мокрій дорозі.

Dual Compound

Два різних компонента для чудової роботи шини. Центральна частина жорстка (впливає на довговічність), а бічні – м’які (для кращого зчеплення з поверхнею)

DFC/DRC

Dual Front Compound / Dual Rear компаунд - спеціально розроблений і модернізований для переднього і заднього коліс Stelvio Evolution.

ENDUR

Endurance – спеціально розроблений компаунд для забезпечення максимальної довговічності покришки Marathon XR

Gooey

Gooey Gluey - надзвичайно довговічний та м'який матеріал для максимального контролю велосипеда на твердих і м’яких поверхнях(Muddy Mary)

Hard Compound

Надзвичайно жорсткий матеріал, розрахований на болотну місцевість.

ORC

Offroad Racing Compound – суміш різних технологій для поліпшення контролю велосипеда по бездоріжжю.

QC

Qualifier Compound – спеціальний суміш технологій, для надання найбільшого накату вашому велосипеду  (Stelvio Light)

MGC

Maximum Grip Compound - посилене зчеплення на вологих та мокрих поверхнях. 

Magic

Остання розробка нашої лабораторії -  максимальне зчеплення на вологих та мокрих поверхнях. 

SBC

Schwalbe Basic Compound. Надійний матеріал, призначений для туристичних покришок.

Silica

Компаунд із спеціальним кремінним наповнювачем, який суттєво змінює відчуття від накату.

Soft Compound

Дуже м’яка суміш, розроблена для ідеального зчеплення на твердих поверхнях.

SGC

SpeedGrip - багаторівневий подвійний компаунд, має оптимальні характеристи (SuperMoto).

T45

Спеціальна суміш для шосейних трубок, застосовується в трубках Montello

Triple Compound

Трьохшаровий компаунд. Дозволяє оптимально поєднати в одній покришці різні характеристики (Nobby Nic, Racing Ralph, Furious Fred).

DGC (скутер)

Durable Silica Compound забезпечує максимальну довговічність та вражаючий накат.

DSC (скутер)

Durable Silica-Grip Compound забезпечує максимальне зчеплення на різноманітних поверхнях. 

FOC (скутер)

Front Only Compound — суміш гуми (Soft), розробленого для переднього колеса електровелосипеда.

S1A (скутер)

Winter Compound — зимова суміш гуми, створена для слизьких та засніжених доріг.

 

РІВЕНЬ ЯКОСТІ

Вся продукція Schwalbe розділена на різні рівні якості (Line), щоб задовольнити потреби та вимоги клієнтів.

Active Line   

Гарантована якість іменитого бренду.

Evolution Line

Все найкраще. Найкращі матеріали та найсучасніші технології. 

Perfomance Line

Відмінна якість для інтенсивного використання.

Sport Line

Поєднує привабливий протектор, малу вагу  та має  привабливу ціну.

Base Line

Використовується для бюджетної гуми, розрахований на масового споживача.

 

СИМВОЛИ

Розмір по ETRO (європейский стандарт, визначає розмір в міліметрах, наприклад 37-622 означає ширину шини 37 мм і внутрішній діаметр борта 622 мм)

Інші розміри

Версія

Компаунд (матеріал)

Min/Max тиску в BAR

Вага (с похибкою у 8%)

Щільність каркаса (Ends Per Inch - нитки на 1 дюйм - густина тканинної основи (каркаса) гуми, чим більше EPI, тим щільніший каркас та вище якість покришки)

Максимальна навантаження (при максимальному тиску)

Колір

Назва

Артикул у каталозі

Шип

Номер протектора у каталозі

 

Терміни

Скорочення і назви, використовуються в заголовках і таблицях опису покришок.

Apex

Посилений захист боковин, створює додатковий захист для позашляхових гум

Limited Slip Technology (L.S.T.)

Технологія, розроблена для гірських велосипедів. Край покришки біля корду обробляється спеціальною гумою, щоб зменшити ковзання гуми по ободу.

LiteSkin

Бокові частини легкі та тонкі. Переваги: зменшена вага та збільшений накат.

Microskin

Новий запатентований тип волокон, який робить гуму ще легше, та дає змогу збільшити тиск у камері.

Reinforced

Посилений корд.

Supergravity

Спеціальна конструкція каркасу, робить покришку жорсткіше, що і потрібно для такої дисципліни як DownHill. Технологія робить значно легше традиційних екстремальних гум.

Front Only

Тільки для переднього колеса. В даній покришці застосовується дуже м’який матеріал, це забезпечує покращений контроль та кращу ізносостійкість.

Heavy Duty

Посилені бокові частини, використовується даний тип гуми у DownHill і FreeRide. Витримують сильні навантаження. 

Light

Полегшена версія покришки. Даний тип зосереджений на покупцях, котрим важливий кожний грам велосипеда. Але полегшення, тягне за собою більший відсоток пробоїв.

Off-Camber Grip

Спеціальні рельєфні бічні блоки протектора, які розроблені для поліпшення поведінки колеса при його нахилах.

Reflex

Світловідбивна смуга, виготовлена з матеріалу 3M Scotchlite TM,  покращує видимість велосипеду від світла фар автомобіля.

SnakeSkin

Спеціальний додатковий захист на бічній поверхні. Зменшує вірогідність появи задирів.

Tubular

Шоссейна трубка. Гума з камерою, конструктивно представляє одне ціле. Покришка фіксується на ободі за допомогою клею.

Tubeless

Безкамерна технологія. Можна використовувати покришку без камери.

Wide-Gapp

Протектор з великою відстанню між шипами, що в свою чергу забезпечує відмінне самоочищення покришки у багнюці та покращує зчеплення з поверхнею.

 

ЗАХИСТ ВІД ПРОКОЛІВ

З моменту створення першої лінійки Marathon(на початку 80-х років), Schwalbe постійно вдосконалює захист від проколів. Зараз вся гума, крім полегшених і покришок для змагань, мають анти прокольний шар.

Puncture protection

Стандартний ефективний захисний шар від проколів, зроблений з натуральної гуми.

Race®Guard

Захисний шар, розроблений виключно для гоночних покришок. Спеціальна гума і кілька шарів нейлонового волокна гарантує високу надійність при мінімальній вазі.

Kevlar®Guard

Захисний шар, зроблений з пружної гуми і кевларових волокон. Гнучкий, має легку вагу та  забезпечує хороший рівень захисту від проколів і легкий накат.

Alpencross

Комбінована технологія, поєднує в собі антипрокольной шар RaceGuard® і бокову частину покришки SnakeSkin, що запобігає задираки бічній поверхні, та полегшує вагу гуми.

TravelGuard®

Цей шар зроблений із 100% араміда. Запатентована технологія дозволяє робити дуже щільний і гнучкий матеріал, який при вазі всього в 40г на покришку, надзвичайно добре захищає гуму від проколів.

SmartGuard®

Товстий захисний шар з пружної гуми. Такий тип захисту запобігає проникненню вглиб покришки гострих предметів, залізших в шину при обертанні колеса. Вага вже не грає ролі, головне захист від проколів.

High Density Guard

High Density Vectran Guard – високоякісний захист на основі найміцнішого матеріалу в технології для створення велосипедних шин. Основні волокна з вектрана - міцніше (удвічі стійкий на розрив, ніж арамід і титан), гнучкіше та легше.

 

КОНСТРУКЦИЯ  ШИН

Три основні частини велосипедної покришки - каркас, корд і гумовий протектор. Крім цього, майже вся гума Schwalbe має захисний шар від проколів.

Каркас - основа гуми - текстильне волокно покрите гумою, яке обплітається навколо корду.

Каркас потім покривається гумовим складом (compound). Зверху накладається протектор і вся конструкція вулканізується.

Всі покришки Schwalbe мають нейлоновий каркас.

Щільність каркаса вказується в EPI або TPI (Ends Per Inch, Threads Per Inch), що означає кількість ниток на один дюйм площі покришки.

Schwalbe користуються такими діапазонами каркасів для своїх покришок: 24, 37, 50, 67 і 120 EPI.

Як правило, покришки з більш щільним каркасом володіють більшими антипрокольними якостями та мають кращий накат.

Проте, 120 EPI каркас більш вразливий, тому що кожне окреме волокно дуже тонке.

Щільність від 50 до 60 EPI - найкращий компроміс у малій вазі таантипрокольними якостями.

Корд покришки визначає діаметр покришки і забезпечує надійну посадку на обід.

Зазвичай корд виготовляється зі сталевого дроту. У фолдінгових (складних) покришках сталевий корд замінений джгутом з кевларових волокон. Перевагою такого рішення є те, що гуму можна складати і вона легше на 50-90 грам.

Компаунд (compound) - це суміш гуми та інших компонентів, з якої робляться шини:

  • Натуральний або синтетичний каучук;

  • Наповнювачі: сажа, вапно, кремній тощо;

  • Пом'ягшувачі: масла і жири;

  • Добавки проти старіння;
  • Добавки, що поліпшують вулканізацію (сірка);
  • Прискорювачі вулканізації: оксид цинку;
  • Пігменти і барвники. 

Залежно від компаунда, покришка буде містити: від 40 - 60% каучуку, 15 - 30% наповнювачів і добавок, залишок припадає на інші компоненти.

Який шар захисту від проколів, буде найкращий?

Справжнім витвором мистецтва є  наша розробка SmartGuard® - самий універсальний захисний шар, запропонований на ринку. 

Інші захисні системи, такі як Double-Defense® або Kevlar®Guard забезпечують більшу ступінь захисту від проколів.

Вирішальною перевагою захисного шару SmartGuard® є його ефективність проти об'єктів, які пробили в протекторі дірку і в міру обертання колеса проникають всередину шини. Товщина SmartGuard® дозволяє повністю поглинути шип - він застрягає в гумі, але не пошкоджує камеру.

Який склад гуми (компаунд) найкращий?

Склад гуми повинен задовольняти різним вимогам, які до певної міри несумісні: хороший накат, зчеплення, зносостійкість, довговічність, тверді шипи (МТБ).

Обговорення про несумісність легкого накату та хорошого зчеплення у вологих умовах, завжди привертали до себе особливу увагу.
Хороше зчеплення має на увазі, що покришка повинна "поглинати" багато енергії, тоді як для гарного накату потрібний склад гуми, який має мінімально поглинає енергію.

Компроміс був досягнутий після додавання до складу гуми кремнію (Silica), ще одне рішення - використання декількох складів гуми в одній покришці, так званий "подвійний компаунд" (Dual Compound Technology).

Schwalbe пропонує універсальні і спеціальні склади гуми. Одні максимально об'єднують всі кращі властивості, інші розраховані на виконання певного завдання. Склад гуми Marathon 23S - приклад нашого універсального компаунду, Marathon XR А1 - компаунд, котрий розрахований тільки на великий пробіг. SBC - універсальний, а Maximum Grip Compound використовується в дощових гоночних покришках Stelvio Rain.

 

Типи покришок

Що означає клінчерна покришка?

В даний час клінчерні покришки стали стандартом для велосипедних шин (див. Конструкція шини).

Сталевий корд всередині борту покришки запобігає її розширенню при накачуванні та сповзання з ободу. 

Що таке фолдінгова покришка?

  

Фолдінгова покришка - спеціальний тип клінчерних покришок, яку можна згорнути в рулон (див. Конструкцію шини).

 У цій покришці сталевий корд замінений на шнур з кевларового волокна (Kevlar), що дозволяє легко складати покришку, також це робить її легше на 50-90г. 

Що таке трубка?

Трубкою називають шосейну камеру, вшита всередину покришки. Такі шини зазвичай приклеюють на спеціальний обід.

 

Багато профі досі клянуться, що трубки дають їм краще "відчуття" дороги і ці шини мають довше "життя", тобто кращий комфорт і надійніше управління в повороті.

Принаймні у відношенні накату, сучасні покришки безумовно наздогнали трубки по накатості, а покришка Stelvio Light навіть перевершила трубки в цій категорії. 

Незаперечною перевагою трубок є їх стабільність в разі проколу.

Навіть при катастрофічному проколі, спущена трубка залишається на ободі і гонщик може безпечно зупинитися без втрати контролю над велосипедом, і навіть може повільно їхати поки не прибуде автомобіль технічної підтримки. 

Недоліком трубок є процес їх встановлення. Приклеювати трубки на обід набагато важче, в порівнянні з установкою стандартної покришки.

До того ж у разі дефекту трубку не вийде легко зняти, як камеру, необхідно замінити її повністю. Процес виробництва трубок також більш трудомісткий, що пояснює високу вартість якісних трубок. 

Що таке безкамерна покришка?

 

 Виходячи з назви, безкамерні покришки не мають потребу у камері. Спеціальна конструкція покришки і обода забезпечує герметичне з'єднання.

Для цього необхідні спеціальні камери та ободи, і в даний час безкамерні покришки існують тільки для гірських велосипедів.

Безкамерна система Mavic UST (Universal System Tubeless), з 1999 року стала стандартом для всіх покришок такого типу.

Перевага безкамерних покришок - це відсутність раптової втрати тиску у разі проколу.

Предмет який проколює покришку або залишається в гумі чи навіть герметизує сам себе. Він також може вилетіти з неї, при цьому через прокол повітря буде виходити поступово.

Безкамерна покришка забезпечує більший опір ударному імпульсу, і унеможливлює обрив вентиля в результаті ковзанню гуми у ободі.

Важливо відзначити, що установка безкамерної покришки вимагає великих зусиль і суттєво відрізняється від установки звичайної покришки, тому треба дотримуватися інструкції по установці (див. відповідний розділ).

Покришка і обід повинні бути ідеально чистими, особливо в області контакту, щоб забезпечити герметичне з'єднання.

Прокол може бути заклеєний зазвичай латкою з внутрішньої сторони покришки, але оскільки на узбіччі дороги, знайти дірку від проколу буває важко, рекомендується вставити стандартну камеру, щоб доїхати додому. Для того щоб вставити камеру, потрібно спочатку викрутити безкамерний вентиль з ободу.

 

РОЗМІР ПОКРИШКИ

Чи підійде покришка по ширині моїх рамі?

Це питання часто задається при виборі дуже широкої покришки. Оскільки неможливо перевірити сумісність гуми з усіма можливими рамами, в таблиці нижче вказано точний діаметр і ширина моделей широких покришок Schwalbe. Це повинно допомогти оцінити кліренс між шиною і вашої рамою.

Які покришки підійдуть до мого обіду? 

Внутрішній діаметр гуми повинен співпадати з посадковим діаметром обода. Наприклад, шина розміром ETRTO 37-622 підійде ободу з маркуванням 622х19С.Внутрішній діаметр гуми відповідає посадковому діаметру, вказаною на ободі.

Крім того, ширина шини повинна співвідноситися з шириною ободу. Наступна таблиця показує можливі комбінації ширини покришки і ширини ободу відповідно до стандарту ETRTO. 

Чи можу я використовувати вузький обід?

 Широкі покришки часто одягають на вузький обід, це роблять на гірських велосипедах, також на baloonbike (Big Apple).

Це робиться з метою заощадити на вазі, а також тому, що на ринку представлено недостатня кількість широких ободів.

Необхідно проконсультуватися з виробником ободів перш, ніж бортувати широку покришку на вузький обід, це можна робити тільки після того, коли виробник визнав це безпечним. Щоб запобігти надмірного навантаження на обід, ми радимо не накачувати шину до максимального тиску.

В якості загальної рекомендації - скажімо,що  МТБ шина шириною 54мм (2.1 дюйма), забортована у стандартний обід 17С або 19С, не повинна накачуватися більш ніж на 4 атмосфери (4 BAR). Дуже широкі шини - 60мм (2,35 дюйма), одягнені на вузькі обода треба накачувати не більше ніж на 3 BAR. Ні в якому разі не використовуйте для широких покришок обід менше, ніж 17мм шириною.

 

ПРОТЕКТОР

Як працює протектор?

На ґрунтовій поверхні протектор продавлюючи шипами землю, створює зачепи в точці контакту і перешкоджає ковзанню шини щодо поверхні та забезпечує контроль і керованість велосипеда.

На звичайній рівній дорозі протектор має обмежений вплив на керованість. Зубастий протектор тільки гальмує рух на асфальті, де зчеплення шини з поверхнею дороги майже цілком залежить від характеристик гуми (compound). 

Чому деякі велосипедисти вибирають Сліки?

Покришка, у якій відсутній рельєфний протектор, навіть на мокрій, але рівній дорозі, забезпечує краще зчеплення, ніж шина з зубастим протектором, тому що площа контакту у неї більша. За це і цінують сліки! Ситуація кардинально змінюється, коли ви з'їжджаєте з асфальту і опиняєтеся на брудних, ґрунтових стежках. В таких умовах ступінь контролю і керованості у сліків дуже обмежена. Невелика зубчата поверхня протектора позитивно позначиться на якості зчеплення з поверхнею, що забезпечить необхідний контроль над велосипедом. 

Що означають стрілочки на поверхні покришки?

Більшість шин Schwalbe на бічній поверхні маркуються "Drive", стрілочка вказує напрямок обертання.

Багато шин для гірських велосипедів маркуються "Front" (переднє) і "Rear" (заднє) стрілочками вказують рекомендований напрямок обертання при використанні покришки на передньому і задньому колесі відповідно. 

Чому так багато покришок зі стрілками, які вказують напрямок обертання?

У дорожніх покришках, протектор має напрямок обертання, зазвичай він забезпечує невеликий накат.На додаток до цього, також мають місце естетичні міркування.

Для бездоріжжя, напрямок обертання значно важливіше, оскільки протектор забезпечує оптимальне поєднання між покришкою і поверхнею.

Задня покришка передає зусилля обертанню, передня - силу гальмування і рульового управління. Сила, яка веде в рух і гальмівна сила діють в різних напрямках, ось чому одні і ті ж покришки встановлюються в різних напрямках, якщо використовуються на передньому і задньому колесах.

Також існують протектори, що не мають зазначеного напрямку обертання. 

 

Накат покришок

Які чинники впливають на накат?

Тиск в камерах, діаметр колеса, конструкція покришки, протектор і інші чинники мають вплив на накат.

Чим вище тиск в шинах, тим менша деформація покришки і кращий накат. При однаковому тиску, покришка меншого діаметру мають більший накат. Іншими словами, під час їзди гума стає менш кругла і накат збільшується. Широка покришка їде краще, ніж вузька. Це твердження зазвичай викликає скептицизм, проте при однаковому тиску, вузька покришка більше деформується під час обертання. Очевидно, конструкція покришки також має вплив на накат.Чим менше матеріалу використовується, тим менше матеріалу для деформації. Чим гнучкіший матеріал (такий як склад гуми (компаунд)) тим менше енергії втрачається на деформацію.Загалом, рівний протектор їде краще, ніж грубий протектор. Високі шипи і широкі проміжки між ними не покращують накат покришки.

Чому покришки з широким профілем мають кращий накат ніж з вузьким?

Відповідь на це питання криється в прогинанні покришки. Кожна гума розплющується під навантаженням, це створює площину контакту. При однаковому тиску, широка і вузька покришки матимуть однакову площину контакту. При цьому широка покришка сплющується більше по ширині, ніж по довжині тому і легше котиться. Вузька шина буде мати більш витягнуту пляму контакту. Тому, під час обертання вузькі шини більше деформуються по колу, ніж широкі. У широкої шини радіальна довжина плями контакту коротше, що робить таку шину більш "округлу" і накатисту. Чим менше шина деформується по колу, тим легше вона катить.  

Чому ж професіонали шоссери їздять на вузьких покришках, якщо широкі шини мають кращий накат?

Широка покришка котить краще при однаковому тиску в камері, але вузькі покришки можна накачати до більш високого тиску, ніж широкі. Однак їзда при такому тиску, стане менш комфортною.

На додаток, вузькі покришки мають перевагу над широкими у поведінці на великих швидкостях, оскільки у них менший опір потоку повітря.При постійній швидкості близько 20 км / год краще їздити на широких покришках.Але на практиці, енергія економиться за рахунок еластичності покришок (під час їзди покришка "поглинає" поштовхи, які могли б передаватися велосипедисту). 

Яка з шин SCHWALBE має найкращий накат?

Не треба переоцінювати накат, це тільки одна з складових частин руху. На додаток правильний тиск в камері має набагато більший вплив на накат, ніж структура покришки.

Щоб зробити покришку з хорошим накатом, необхідно піти на компроміс і в інших важливих складових, таких як захист від проколів і зчепленні. Схема дає приблизне порівняння покришок, щодо накату. Пряме порівняння неможливо з огляду на те, що покришки мають різну ширину і деякі використовуються з різним тиском. 

 

Зношування покришки

Як визначити, що покришка зношена?

 У велосипедній гумі протектор менш важливий у порівнянні з автомобільними покришками. Тому використання шини зі зношеним протектором невелика проблема, за винятком шин для МТБ.

Якщо антипрокольной шар або нитки каркасу покришки вже видно через протектор, покришка вже досягла крайнього зносу і повинна бути змінена. Опірність проколів також залежить від товщини протектора, тому не варто доводити протектор шини до межі. Гуму потрібно змінювати вчасно.

Іноді бічні стінки покришки пошкоджуються ще до того як зітреться протектор. У більшості випадків це передчасне зношування в слідстві, тривалого використання недостатнього тиску в камері. Важливо перевіряти і підкачувати тиск в шинах хоча б раз у місяць.

На який пробіг розраховані різні покришки?

 Важко дати відповідь на це питання, оскільки пробіг покришки залежить від тиску в камерах, навантаження, поверхні дороги, температури і стилю катання.

 Наприклад, покришка зноситься набагато швидше при використанні в спекотну пору року, під великим навантаженням і по грубому асфальту. Як загальний орієнтир, можна очікувати, що стандартна покришка SCHWALBE проживе від 2000 до 5000 км.Серія MARATHON може проїхати від 6000 до 12000 км.Покришка MARATHON XR є унікальною за своїм ресурсу від 8000 до 15000 км. Для МТБ покришок практично неможливо дати корисні вказівки, оскільки індивідуальний стиль катання є основним фактором зносу гуми.

Шосейна покришка Stelvio Competition розрахована на пробіг від 3000 до 7000 км.

Як довго можна зберігати покришку?

Гуму SCHWALBE можна зберігати до 5 років, але у відповідних умовах (повинно бути прохолодно, сухо і темно). При належних умовах, можливо навіть більш тривалий час зберігання. Якщо покришка одягнена на обід, гума повинна бути завжди накачена, або велосипед необхідно підвішувати для зберігання. Тривале стояння зі спущеними покришками може пошкодити бічні стінки покришок

 

КОНТРОЛЬ  ТИСКУ  В  ПОКРИШКАХ

Чому контроль тиску у велосипедних покришках на стільки важливий?

По-перше, тільки досить накачана покришка може витримати вагу велосипеда.

По-друге, чим вище тиск в гумі, тим краще накат.

По-третє, високий тиск зменшує ймовірність проколу. 

Тривале застосування недостатньо накачаних шин часто веде до передчасного зносу і старіння покришки. Зазвичай на бічних поверхнях з'являються тріщини.З іншого боку, покришка з низьким тиском краще поглинає нерівності дороги.

 Широкі покришки зазвичай використовують з низьким тиском. Перевага в тому, що великий обсяг повітря поглинає горбики і вибоїни дороги, з недоліків поганий накат, менша опірність проколам і великий знос покришки.

Як часто потрібно перевіряти тиск в камерах?

 Тиск в камерах потрібно перевіряти і підтримувати в допустимій нормі як мінімум раз у неділю.

 Навіть найкращі камери постійно втрачають тиск. На відміну від автомобільних покришок, тиск у велосипедних гумах набагато вище, а товщина стінок камери набагато менше. Зниження тиску в покришках на одну атмосферу в місяць (1 BAR) може розглядатися, як норма. При високому тиску в гумі, падіння тиску буде швидше.

 При використанні камер з латексу краще перевіряти і підкачувати покришку перед кожною поїздкою.

  Використовуйте манометр для перевірки тиску в камерах. Широко застосовується метод "натискання пальцем на покришку", дуже неточна перевірка стану камери, оскільки всі покришки будуть відчуватися однаково твердими, починаючи з тиску в дві атмосфери (2 BAR).

До якого тиску треба накачувати мої покришки?

 Неможливо дати загальні рекомендації по накачуванні гуми для конкретного велосипеда або для конкретної покришки, «правильний» тиск в камерах залежить в основному від навантаження на покришку. Це загальна вага велосипедиста і велосипедиста. На відміну від машини, вага самого велосипеда становить лише малу частину загальної ваги. 

На додаток є велика різноманітність індивідуальних переваг щодо кращого накату або м'якості і комфорту.

Допустимий діапазон тиску в камерах вказується на бічній поверхні покришки. Запам'ятайте, чим більше тиск в гумі, тим краще накат,менший знос і ймовірність проколу. Чим нижче тиск, тим більший комфорт і зчеплення.

 У порівняльній таблиці вказані загальні рекомендації для «середньостатистичного велосипедиста» вагою близько 75кг.

 Якщо ви важите більше або перевозите багаж, потрібно вибирати більший тиск. Якщо ви віддаєте перевагу гарному накату, треба також збільшити тиск в камерах. Високий тиск рекомендується використовувати в покришках малого діаметра (як на шосейних велосипедах і на складних велосипедах).

 Легкі велосипедести (стки), які віддають перевагу комфортному катанню, можуть менше накачувати гуму, але реальний тиск в шинах ніколи не повинний бути вищий, або нижчий ніж тиск, зазначений на бічній поверхні покришки. 

 

КАМЕРИ

 

Камери для велосипедів, в основному виготовляють із бутилової гуми.


Бутил - дуже еластичний, герметичний штучний каучук, до якого домішують інші наповнювачі для створення спеціального гумового складу (компаунда).

Якість камер залежить від складу гуми. Наприклад, камери SCHWALBE добре утримують повітря і дуже еластичні. Висока еластичність дозволяє покривати широкий діапазон покришок різних розмірів.

Існує відмінність між камерами, виготовленими литтям в форму (heat molded) і вулканізованої в автоклаві (autoclave).

Вулканізація в прес-формі покращує однорідність товщини стінок - це зменшує вагу і покращує повітронепроникність. Вулканізація в автоклаві - простіший, але менш популярний спосіб виготовлення камер останнім часом.

Камери Schwalbe завжди виготовляються литтям у форму (heat molded).

Які переваги у латексних камер? 

Камери з латексу більш еластичні, ніж звичайні бутилові камери, це дозволяє покришці мати кращий накат.

Але головна перевага латексних камер - вони забезпечують високий рівень захисту від проколів.

 Основним недоліком є слабке утримання повітря, тому тиск в покришках з латексними камерами потрібно перевіряти і підкачуватися перед кожною поїздкою.

 До того ж, камери з латексу дуже чутливі до масла, сонячного світла і нагрівання. Камера також має змінюватися кожного разу, коли і змінюється покришка. Ця вразливість змусила нас припинити виробництво камер з латексу.

Який ніпель для камери краще підходить?

Існують кілька стандартних типів ніпелів, і складно рекомендувати будь-якої з них, як найкращий.

Найбільш важливо, щоб вентиль відповідав отвору в вашому ободі і у вас був насос, яким можна накачати його.

На противагу переконанням, які існували, про відмінність в утриманні повітря, тепер вже стало історією.

Всі вентилі на камерах Schwalbe забезпечують надійність в застосуванні і пристосовані під високий тиск. 

Традиційний велосипедний вентиль - Dunlop valve (DV) все ще досить поширений в світі і більшість велолюбителів знайомі з ним.

Нутрощі вентиля легко замінюються і повітря з шини може бути повністю спущене.

Установка камери з клапаном Dunlop досить незручна оскільки ковпачок вентиля повинен бути відкручений, щоб вентиль проліз в отвір у ободі, а накачування камери можливе тільки після зворотної установки ковпачка.

 Такий ніпель на гірських велосипедах не застосовується, зазвичай його можна зустріти на дитячих і дорожніх велосипедах. З таким типом клапана було неможливо перевірити тиск в камерах.

Однак спеціальний Dunlop вентиль від Schwalbe дозволяє стравлювати повітря і тепер є можливість перевірити тиск в шині використовуючи AIRMAX індикатор. 

Другий вентиль - це Sclaverand valve (SV) відомий під різними назвами: Фарнцузскій (French), Presta або "спортивний" є найменшим серед велосипедних ніпелів (має 6мм діаметр замість 8 мм).

Він відмінно підходить для гоночних велосипедних ободів. Буває різної довжини 40, 60, 80 мм. Крім того, він на 4-5 грам легше, ніж автомобільний або Dunlop вентиль.

Верхня гайка закручується пальцями і повинна бути відкручена, щоб накачати камеру. Також верхній тонкий стрижень на якому кріпиться затисна гайка, може легко погнутися, коли ви одягаєте або знімаєте насос.

Будьте обережні! Використання Sclaverand valve (SV) на ободах з широким отвором під вентиль, часто призводить до відриву клапана, коли гострий край обода зрізає клапан при гальмуванні.

Автомобільний клапан - Auto Valve (AV) / Schrader / став дуже популярним тому його легко можна накачати на будь-якому шиномонтажі, він дуже зручний і надійний у використанні. Має зовнішній діаметр 8мм.

Старі велонасоси звичайно не сумісні з цим клапаном, але все сучасні велонасоси випускаються пристосованими для всіх типів ніпелів.

 Четвертий тип вентиля - Regina valve (RV) дуже схожий зовні на вентиль Presta (SV), але ви навряд чи з ним зустрінетесь в Україні. Такий вентиль поширений в основному в Італії.

Вентиль камери (сосок, ніпель) може бути відірваний, якщо встановлений під навантаженням.

Інша поширена причина - установка камер з вентилем типу Presta в обід c широким отвором під Avto ніпель. Металеві краї, широкого отвору під вентиль можуть зрізати з камери тонкий сосок типу Presta.

Будьте обережні - зустрічаються ободи з отвором під тонкий ніпель 6.5мм на зовнішній поверхні, але всередині розсвердлений до більш широкого діаметра (8.5 мм), що може створити проблеми.

Гайка,яка притискає вентиль, повинна бути злегка затягнута руками. Надмірно затягнута гайка на ніпель Presta збільшує ймовірність відриву вентиля. Основне завдання гайки на ніпель - утримувати вентиль на місці під час накачування.

На гірських велосипедах часто зустрічається відрив ніпеля камери. Потужні гальма і низький тиск в камераі, часто призводять до скользіння покришки щодо обода. Рух покришки захоплює за собою камеру і це веде до зрізання вентиля (ніпеля). Щоб запобігти цьому ми винайшли Limited Slip Technology (LST) - технологія обмеження скользіння, яка застосовується на наших покришках для гірських велосипедів. Край покришки близько корду покритий спеціальним шаром гуми, який суттєво зменшує скользіння покришки щодо обода. 

 

МОНТАЖ  ПОКРИШКИ

Як правильно бортувати гуму?

 - Всі отвори для спиць всередині ободу, повинні бути надійно закриті правильно підібраною ободною стрічкою.

- Подивіться на покажчики напрямку обертання, на бічній поверхні покришки.

- Ніколи не використовуйте гострі інструменти, щоб допомогти бортуванню покришки.

- Одягніть одну сторону покришки на обід (рис.1).

- Злегка накачайте камеру, поки вона не округлиться.

- Просуньте вентиль камери через отвір в ободі.

- Помістіть камеру всередині покришки. (Рис.2).

- Починаючи з краю протилежної вентиля, одягніть другий борт покришки на обід.

- Переконайтеся, що камера ніде не защемило між ободом і краєм покришки.

- Вентиль повинен дивитися прямо вгору.

- Відцентруйте покришку перш, ніж накачувати її до необхідного тиску.

- Щоб відрегулювати тиск в камерах, використовуйте манометр або покажчик тиску AIRMAX. Межі допустимого тиску проштамповані на боковій поверхні покришки. Чим більший тиск, тим краще накат, ізносостійкість та мінімальна ймовірність проколу покришки.

- Тиск в камерах необхідно перевіряти не рідше, ніж раз в місяць.

Чому іноді важко надіти покришку на обід?

 Проблеми з установкою покришки часто виникають, коли діаметр обода і покришки не відповідають один одному.

 Обода можуть мати допуск по діаметру ± 0.5мм. До того ж висота кожного краю обода також має допуск ± 0.5мм. Ці цифри в сумі дають загальний допуск діаметра ± 1.5 мм, або 4.7 мм. по всьому колу. Це відповідає різниці в 9.4 мм між найбільшим і найменшим ободом.

 Покришка повинна одягатися на обидва, але оскільки вона повинна забезпечувати безпечну установку на мінімально допустимий діаметр обода, відповідне центрування покришки на максимально допустимому діаметрі обода може виявитися досить складним.

 Для покришок SCHWALBE допуск по колу ± 1 мм.

Як встановити покришку, яка не рівномірно сідає на обід?

Якщо обід має діаметр біля верхньої межі допустимості, а покришка зроблена з мінімальним допуском, буває важко добитися того, щоб краї покришки сіли у відповідні посадкові місця на обід.

 Рішення:

На короткий час, злегка перекачайте покришку, або додайте мильний розчин до краю покришки, щоб допомогти їй легше прослизнути на своє місце.

 Якщо обід має діаметр ближче до мінімально допустимого, а покришка зроблена з максимально допустимим внутрішнім діаметром, то покришка не  сяде, як треба на обід, не дивлячись на тиск. У такій ситуації потрібно дещо накачану покришку центрувати руками, переміщаючи її до тих пір, поки лінія вздовж внутрішнього краю покришки, не буде паралельною краю ободу по всьому колу. 

Як встановити безкамерну покришку?

- Добре змочіть обід, рекомендованим мастилом або розчином мила у воді. - Одягніть один край покришки на обід. - Одягніть другий край покришки на обід. Важливо почати одягати з краю, протилежний вентиля, для накачування . - Перевірте, щоб покришка правильно сіла всередину по всьому колу обода. Перевірте, щоб вентиль виявився між бортами покришки. - Швидко надувайте покришку, поки обидва борти не з’являться на своїх місцях, підтвердженням цьому буде характерний хлопок. - Огляньте покришку, переконайтеся, щоб вона сіла на своє місце. Лінія на внутрішньому краю покришки повинна бути паралельна краю обода по всьому колу. - Накачайте необхідний тиск, відповідно до ваших вимог, беручи до уваги рекомендований тиск вказаний на покришці виробником.

Бортування безкамерної покришки.

 - Стравіть повітря з покришки.- Спочатку звільніть тільки одну сторону гуми, вдавлюючи корд в поглиблення по центру обода.- Починаючи поруч з вентилем, перетягніть корд через край- Звільніть протилежний корд, проштовхуючи його до центру поглиблення в обід.- Зніміть покришку.

Як ремонтувати безкамерки?

- Покришка може бути заклеєна зсередини за допомогою звичайної гумової латки.

- Також можна поставити камеру, але перш, ніж робити це, безкамерний вентиль потрібно викрутити з ободу .

 

ОБОДНА СТРІЧКА

Навіщо використовувати ободні стрічки (фліпер)?

Стрічка (фліпер) оберігає камеру від механічних ушкоджень кінчиками спиць, задирками і краями отворів в ободі.

Який кліпер потрібно використовувати?

Належна ободна стрічка (фліпер) повинна повністю і надійно закривати всі отвори для спиць всередині обода. Підходяща стрічка, важко надягається і не рухається в середині обода.

 Подвійні обода (обода з порожнинами всередині) вимагають використання спеціальної ободної стрічки, такої, як SCHWALBE Super HP, або SCHWALBE fabric. Гумова ободна стрічка не підійде для них тому, що накачана камера видавить гумовий фліпер всередину отворів в обід.

 Ободна стрічка повинна покривати весь простір ободу, якщо ободна стрічка ширша, ніж западина у ободі, то вона може зміститися і відкрити отвори для спиць.

 Липка матер'яна ободна стрічка може використовуватися на всіх ободах. Зісковзування не може відбутися через термостійкий клей. Ободна стрічка шириною 19мм може використовуватися на гоночних ободах (13С, 14С). 15мм стрічка рекомендована для різних подвійних і коробчастих ободів, які часто зустрічаються на МТБ і трекінгових велосипедах.